top of page

Interview met Bart Gees: Fixmer ontdekken

  • Foto van schrijver: Prodipresse
    Prodipresse
  • 30 okt 2024
  • 3 minuten om te lezen

Wij spreken met Bart Gees, Sales Director bij Fixmer.

Bart Gees

Kunt u Fixmer België in het kort beschrijven?

Velen kennen ons als Lyfra-Lekkerland, maar vorig jaar hebben wij onze naam veranderd naar Fixmer België. Sinds 2010 maken we deel uit van de Landewyck-groep, een Luxemburgs bedrijf dat actief is in de productie van tabaksproducten met merken als Elyxir, Austin en Mademoiselle. Naast de tabaksproductie is Landewyck eigenaar van de Fixmer-groothandel

België en Fixmer Luxemburg.

Fixmer-kantoor

Fixmer België is het resultaat van de fusie van Lyfra – specialist in producten voor rokers – en Lekkerland, gespecialiseerd in zoetwaren en dranken. Onze nieuwe naam staat synoniem voor innovatie, zonder op te geven wat ons onderscheidt van onze concurrenten.


Wat onderscheidt Fixmer België van zijn concurrenten?

Vóór onze naamswijziging voerde een gespecialiseerd bureau een tevredenheidsonderzoek uit onder onze klanten. Het bleek dat onze klanten onze persoonlijke aanpak enorm waarderen. Op het gebied van service scoren wij bovengemiddeld en dat willen wij graag zo houden.


Onze chauffeurs spreken uw taal en bezorgen tot in de winkel, niet tot aan de deur. Onze vertegenwoordigers bezoeken alle klanten, ook degenen die een kleine winkel hebben in een afgelegen dorp. Wij zijn ook erg flexibel. Geen vraag is voor ons te moeilijk. Wij reageren snel als iemand een gepersonaliseerde offerte aanvraagt. Wij zijn zeer toegankelijk.


Wat onderscheidt jou vandaag de dag van wat je vroeger deed?

Wij investeren meer. Wij hebben een nieuwe website die wij voortdurend verbeteren. Ook breiden wij ons verkoopteam uit om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.


Is het verkoopteam niet kleiner nu u een nieuwe website heeft?

Integendeel, we hebben ons verkoopteam uitgebreid en zojuist twee nieuwe regiomanagers aangenomen die jarenlange ervaring hebben in de tabaksindustrie. Daarnaast beschikken wij altijd over een Telesales-team dat telefonisch bestellingen verwerkt en al uw vragen beantwoordt.



Het Telesales-team verwerkt bestellingen via de telefoon
Het Telesales-team verwerkt bestellingen via de telefoon

Zijn er producten die u exclusief distribueert?

Wij diversifiëren ons aanbod. Met TouchME® bieden wij innovatieve producten op basis van nanotechnologie. Het TouchME® assortiment bestaat uit 3 productlijnen:

  • TouchME® TEXTLE: door aanraking geactiveerde textielgeuren voor stoelen, gordijnen en tapijten

  • TouchME® NO SWEAT: neutraliseert zweetgeuren op textiel en schoenen

  • TouchME® PET: geuren en verzorgingsproducten voor huisdieren

Hoe werken TouchME®-producten? Je spuit TouchME® TEXTIEL bijvoorbeeld op een autostoel. Parfum verspreidt zich alleen door contact of wrijving.


Wat doen jullie specifiek voor boekhandels?

Wij adviseren en assisteren hen bij het inrichten van hun winkel. In 2025 wordt het verbod op het uitstallen van tabaksproducten ingevoerd. Wij lossen onze klanten met meubilair aangepast aan hun winkel. Klanten krijgen de keuze uit 3 verschillende oplossingen die bestaande tabaksmeubels afdichten: met latten, met schuifdeuren of met draaideuren. Nadat de klant zijn keuze heeft gemaakt, verzorgen wij de installatie.


Ook investeren wij in een nieuw kassasysteem dat wij vanaf september aanbieden. Krantenwinkels organiseren vaak een gezamenlijke Lotto voor hun klanten. Dankzij het kassasysteem kunnen ze perfect worden beheerd. Het systeem is compatibel met AMP, Tondeur en Imapress. Automatische bestellingen, leveringsbonnen importeren, voorraad beheren, vouchers voor klanten aanmaken, reserveringen voor klanten maken zijn slechts enkele van de mogelijkheden.


Vanaf 2025 introduceren wij nieuwe compacte terminals voor de verkoop van Waardepapieren zoals telecommunicatiekaarten, bijvoorbeeld Amazon-cadeaubonnen en betaalkaarten. Amazon en betaalkaarten. Vanaf 2025 worden bestaande Verifone-terminals niet meer ondersteund en zullen we deze daarom vervangen door moderne, krachtige terminals. De nieuwe terminals zijn compact, wat erg praktisch is in een kleine winkel. Ze beschikken over een simkaartsleuf, waardoor ze te gebruiken zijn op plekken waar geen wifi-ontvangst is.


September is de maand van de groothandelsbeurzen, wat doet Fixmer dit jaar?

Onze klanten zijn harde werkers die 6 dagen in de week werken. Wij zijn van mening dat ze voor hun vrije dag liever niet naar een beurs reizen. Begin augustus ontvangen al onze klanten onze imposante eerlijke map. Ons verkoopteam bezoekt hen vervolgens persoonlijk.


Wie bij ons bestelt, is automatisch winnaar : bij elke beursbestelling ontvangen klanten loten waarmee ze een mooie reis kunnen winnen. Grote bestellingen worden beloond met loten, cadeaubonnen of een tegoedbon. Daarnaast introduceren we Fixmer Coins. Dankzij tal van acties in onze beursfolder kunnen onze klanten Fixmer Coins winnen. De verzamelde munten kunnen vervolgens worden gebruikt tijdens reguliere bestellingen. Vanaf nu zijn er in elke folder aanbiedingen met Fixmer Coins.


Als je Fixmer in een paar woorden zou moeten omschrijven, wat zou je dan zeggen?

Onze grootste troeven zijn onze service en onze beschikbaarheid. Wij blijven specialisten in artikelen voor rokers zonder de nieuwe trends op het gebied van dranken en zoetwaren te vergeten. Wij stellen onze uitgebreide expertise tot uw beschikking. Zelfstandigen blijven onze corebusiness.

 
 
 

Comments


bottom of page